Veelgestelde vragen

 

Hoe checkt Klooker of producten ook echt verantwoord zijn?

Er is verspreid over het internet veel informatie te vinden over producten en hun duurzaamheid. Voorbeelden zijn Rank a Brand, de keurmerken checker van goedewaar.nl, de keurmerkenwijzer van milieucentraal, Ethical Consumer in de UK nog veel meer. Maar het is vaak best wat uitzoekwerk. Wij ontlasten je daarin. Wij checken of een product ook verantwoord genoeg is. En pas dan gaan we het product meenemen in onze mailings. Dat scheelt jou veel tijd!

 

Hoe komt het dat ik nog nooit eerder van Klooker heb gehoord?

Waarschijnlijk omdat Klooker nog super jong is. Na een heroriëntatie is Klooker eigenlijk pas echt begonnen november 2016, dus dat is kort geleden.

Inmiddels groeit Klooker als kool. In Nederland en in de UK.

Allicht dat je ons binnenkort meer zult tegenkomen. Je ziet ons straks steeds vaker in de pers en via blogs.

 

Hoeveel andere mensen doen er al mee?

Sinds onze start in november 2016 hebben zich elke maand honderden mensen aangemeld. Het beste nieuws: Klooker groeit als kool! Elke maand is (veel) beter dan de vorige. We hebben nu een paar duizend leden en daardoor wordt onze impact ook elke maand groter en groter!

 

Wat betekent Klooker eigenlijk?

Klooker is afgeleid van het Twentse woord 'klook', dat 'verstandig' betekent. Een naam waarvan wij vinden dat die precies past bij wat we willen bereiken!

 

Kan ik Klooker vertrouwen?

Zo af en toe krijgen we een berichtje van iemand die zich afvraagt of Klooker wel ‘legit’ is. En dat is best een vraag die we ons kunnen voorstellen: Klooker bestaat in deze vorm pas sinds November 2016, dus het kan zomaar zijn dat je nog nooit van ons gehoord hebt.

Klooker is helemaal betrouwbaar. We hebben ook al met vele toonaangevende duurzame winkels samengewerkt.

Je kunt ons altijd bereiken op 085-3033925 of via een DM via Facebook.

Klooker is gevestigd in Enschede, haar Kamer van Koophandel nummer is 62546252 en ons BTW nummer is NL854860800B01. En je zult in de komende periode ook steeds meer persberichten, artikelen en blogs over ons zien.

 

Waarom kost Klooker geld? Waarom niet gratis?

Bij Klooker geloven we in transparantie en eerlijkheid.

De meeste sites die gratis iets vertellen over eerlijke en duurzame producten krijgen een vergoeding als zij producten van een bepaalde winkel of bedrijf in het zonnetje zetten. Vaak in de vorm van een 'transactiefee' achteraf. Wij vinden dan dat de onafhankelijkheid in het geding is. En dan doe je al snel concessies aan transparantie en eerlijkheid.

En soms wordt het gedaan zonder vergoeding, uit pure liefhebberij. Maar dan is de impact vaak klein. Onze missie is om eerlijke en duurzame producten mainstream te maken. Zo snel mogelijk, dus veel impact. Dan maak je kosten en uiteindelijk moeten die kosten ook ergens door afgedekt gaan worden. 

Daarom doen wij het anders. Een beetje tegendraads. Wij vertrouwen op de community. En dat de community hier graag een symbolisch klein bedrag voor over heeft. Heel transparant en eerlijk.

 

Hoe wordt mijn geld besteed?

We gebruiken het geld grofweg voor twee doelen: 1. om onze kosten te dekken (wat het nu nog niet doet trouwens 😉) en 2. om te groeien.

Groeigeld gebruiken we voor marketingactiviteiten om te zorgen dat meer mensen Klooker ontdekken, zodat we samen een grotere impact kunnen maken. 

P.s. wil je Klooker helpen groeien? Deel Klooker dan op Facebook, via email, of vertel het je collega's bij het koffiezetapparaat. Dat helpt ons enorm!

 

Wat is het verschil tussen de verschillende abonnementsvormen?

Inhoudelijk is er geen verschil. Het enige is dat je meer korting krijgt als je een abonnement afsluit met een langere frequentie. Dus op het jaarabonnement krijg je de meeste korting. De meeste mensen nemen trouwens het halfjaarsabonnement.

 

Wie zit er achter Klooker?

Hoi, ik ben Dennis Kamst. Ik ben de eigenaar en initiatiefnemer van Klooker. Ik ben ondernemer, vader, dichter en Tukker. Leuk om je hier te zien!

Als lid ontvang je met regelmaat mailtjes direct van mij. Naast mijzelf werkt er een klein team van mensen om Klooker mogelijk te maken en te laten groeien. 

 

Kan ik makkelijk opzeggen/stoppen?

Ja, dat kan! Soms past Klooker toch niet bij je levensstijl. Of leef je al helemaal duurzaam.

Je kunt Klooker altijd opzeggen door een mailtje te sturen naar opzeggen@klooker.com. Als je wilt annuleren hoef je nooit een reden te geven, formulieren in te vullen of door hoepeltjes te springen: een simpel mailtje is genoeg. De opdracht tot afschrijving van het abonnementsgeld wordt twee weken voor de feitelijke datum door de payment provider automatisch aangemaakt, het kan zijn dat dit een opzegging kruist. Mocht dit problemen geven, laat maar even weten, dan lossen we dit op.

 

Kan ik zelf een product aanbevelen of aanvragen om te researchen?

Goed dat je het vraagt. 

Ja, dat kan!

We werken er momenteel hard aan om de 'Klooker community' vorm te geven, zodat je met andere Klookeraars in contact kunt komen. Als je lid bent geworden, dan kun je je aldus aansluiten bij onze besloten Facebook groep "Klooker NL Community". 

Ook kun je simpelweg een mailtje naar ons sturen met ideeën, tips, suggesties of verzoekjes. Gewoon sturen naar dennis@klooker.com.

 

Ik vind Klooker leuk, maar ik kan het niet betalen, wat nu?

We bieden Klooker aan tegen een prijs die vrijwel iedereen kan betalen. Vergelijkbaar met een kop koffie per maand. 

Maar ligt dit echt buiten je mogelijkheden, houdt ons dan nog even in de gaten. We zijn er mee aan het werk.

 

Hoe kan ik een bijdrage leveren aan het succes van Klooker?

Vind je Klooker leuk en wil je graag een bijdrage leveren? De makkelijkste manier is om Klooker lid te worden. Dit helpt ons op een aantal verschillende manieren:

- je betaalt een klein bedrag per maand. dit helpt ons om de kosten te dekken.
- door jouw lidmaatschap groeit de Klooker community. Hierdoor krijgen we meer slagkracht, want 'samen staan we sterk'.
- Uiteindelijk maakt jouw koopgedrag natuurlijk het echte verschil. 

Nog aan andere tip om Klooker te helpen: deel ons op Facebook, via email of op de vrijdagmiddagborrel. Dank je wel!